sternd vor Publikum sprechen Authentizität spielte auch bei Alexander Christiani eine große Rolle Er erklärte auf welche Weise sich Unternehmen mit individuellem Story telling erfolgreich positionieren können Eberhard Freiensehner Geschäftsführender Inhaber der Agentur commacross referierte über Markenerlebnisse auf Messen mittels Gamification und Medien Den fulminanten Schlusspunkt setzte Hermann Scherer mit ei nem Feuerwerk an humorvollen Tipps und Erkenntnissen wie das Leben glücklich ge staltet werden kann und nicht vergeudet wird Sein Motto Glück ist eine Prämie für Überwindung Alle waren ziemlich Keck so das Fazit der Veranstaltung Und Neben viel Spaß ha ben die Teilnehmer auch noch diverse Anre gungen für ihr Tagesgeschäft mitgenommen Angesichts des positiven Zuspruchs wird es in Zukunft wieder ein Keck Forum geben Am Tag danach belohnten sich übrigens die Mitarbeiter und ihre Familien mit einer fröh lichen Grillparty Ihr tatkräftiger Einsatz pa rallel zur arbeitsintensiven Messesaison des ersten Halbjahrs 2016 hat das Ereignis mög lich gemacht www keck world PB A lmost 300 representatives of cus tomers and suppliers gained an in sight into the host company s philos ophy This inaugural event was staged to mark the fact that after 28 years in busi ness Messebau Keck GmbH became KECK GmbH on 1 January 2016 To this end the company s headquarters in Weil der Stadt were given a makeover The principles of corporate architecture were applied and Keck World was created a world in which the brand can be experienced and at the same time offering an informative showroom and a creative place of work It is designed to showcase the new KECK brand and the com pany s brand management expertise Guests at the Keck Forum 2016 were able to view the fascinating results for themselves Many representatives from Keck s cus tomers came on the first two days On the third day the managing partners Hans Jörg Keck and Markus Futterer welcomed their suppliers For both groups the event began with a tour of Keck World The responsible project managers explained to them the sig nificance of the three cubes the central ele ments of the exhibition These cubes were created especially for the forum but they will remain as a permanent installation and will thus be available for other visitors to see in the future The first cube portrays Keck s worldwide links with the help of a light show at the same time demonstrating what can be done with lighting The second high lights the options available for product and brand presentation taking Stowa watches by 92 TradeFairs Internation al 5 2016 STAND CONSTRUCTION DESIGN Spirited and upbeat The Keck Forum 2016 in Weil der Stadt in South West Germany went down very well There are firm plans to repeat it Keck World Cube zwei steht für die Optionen bei der Produkt und Markeninsze nierung Keck World The second cube stands for the options for staging products and brands Ph ot o K ec k PRACTICE

Vorschau TFI Trade-Fairs-International 05/2016 Seite 92
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