W here does the safety related infor mation for controlling a railway crossing come from How do wheel sensors and axle counters function in signalling equipment At the stand of the Frauscher Sensortechnik GmbH during the transport technology trade fair InnoTrans 2014 in Berlin visitors were provided with an optical and tactile impression of the products that are usually not visible Aside from simu lators and interactive animations a multi touch table especially attracted attention In the speed measuring game with a sensor visi tors moved an object on a railway track and were able to gauge their skill All the partici pants were recorded on a ranking system that was visible on a display At the end of each day of the exhibition the one who had scored the highest speed won an iPad The stand concept and its implementation was in the hands of Bruns Messe und Ausstellungsgestaltung The Munich based company made the pedestals and simulators in conventional handcrafted design We had to adjust them to the weight of the exhibits In addition the equipment behind them was to be concealed says Christian Flörs Creative Director for three dimensional communication at Bruns In order to adapt the stand to vari ous exhibitions and stand sizes the stand construction team employed a modular de sign In Berlin it was set up as a corner stand The rear wall and the platforms were placed diagonally to the base In this way the stand opened towards two sides Space for the kitchen storage equipment and meetings was behind the rear wall and thus invisible to the public Thanks to its modular design the structure can be set up flexibly in shape and size The stand is thus possible in a version with three open sides as Christian Flörs ex plains The design and the interactive ideas excite people regardless of the surface size www bruns messebau de High speed download made visible a gi ant laptop that you could walk into an app made into an experience and flexible digital TradeFairs Internation al 1 2015 STAND CONSTRUCTION DESIGN Speed check on the iPad Whether interaction live presentation or game of skill atten tion is aroused when products are alive and visitors engaged 70 Die Direkte Wirtschaftskommunikationoder anders gesprochen Messeauftrit te Marketing Events Kongresse oder Brandparks also Maßnahmen die der di rekten persönlichen Ansprache dienen ha ben sich als feste Größe in der Kommunika tion etabliert Rund 4 3 Milliarden Euro ga ben die Schlüsselbranchen 2014 dafür aus Besonders hoch im Kurs stehen bei den Auf traggebern Messeauftritte für die rund zwei Drittel der Etats ausgegeben werden Dieses Ergebnis liefert der FAMAB Research Die Zu kunft des Marketing Im Rahmen der reprä sentativen Studie wurden 28 Schlüsselbran chen zu ihren Marketingausgaben befragt Die so ermittelte Verteilung der Etats ist für Deutschland repräsentativ allerdings sind die Ausgaben in der Bundesrepublik insge samt höher als die besagten 4 3 Milliarden Euro Aufschluss gibt die Studie auch über die Bedeutung der Direkten Wirtschaftskom munikation Nach der klassischen Werbung steht sie mit 25 Prozent der Marketingausga ben auf Platz zwei hinter der klassischen Werbung mit deutlichem Abstand zu den Ausgaben der übrigen Kommunikations maßnahmen wie Online Marketing Sponso ring oder Nicht Klassische Werbung An die ser Position wird sich auch 2015 nichts än dern so die Prognosen der Studie Weiter lässt sich aus den Etatplanungen der Unter nehmen für 2015 ein leichter Zuwachs der Kommunikationsbudgets auf 17 5 Milliarden Euro ablesen Soweit die Etats in diesem Sommer bekannt waren planen die Unter nehmen ihre Online Aktivitäten deutlich zu verstärken Alle weiteren Etatanteile bei den Kommunikationsmaßnahmen halten den Stand von 2014 oder nehmen leicht ab Die wirtschaftliche Situation der im FAMAB organisierten Unternehmen ist über wiegend gut Im Schnitt hat sich der Umsatz der Messebau Unternehmen in 2014 im Ver gleich zum Vorjahr um etwa 2 5 Prozent er höht www famab de Branchenbrief 2014 2015 Der Branchenbrief für die Direkte Wirtschaftskommunikation ist erschienen Vom FAMAB heraus gegeben gibt er einen Überblick über die wirtschaftliche Situation und die zu erwartende Entwick lung der Unternehmen dieser Branche FAMAB NEWS

Vorschau TFI Trade-Fairs-International Seite 70
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