beyerdynamic Die Standbesucher erhalten einen Empfänger mit Kopfhörern und wer den von einem Redner mit Sender durch das Produktportfolio geführt Auch für Presse konferenzen ist das System ideal Der Sound von externen Quellen kann problemlos ein gebunden werden und über einen Rückkanal können die Gäste sogar Fragen stellen Die zahlreichen Störsignale auf Messen von di versen WLANs und Funkmikrofonen sind kein Problem Geschenke Kreative Give Aways sind eine hervorragende Möglichkeit um aus Messebesuchern auch Markenbotschafter zu machen Idealerweise werden das Infomaterial und ein paar kleine Mitbringsel in Stofftaschen mit Firmenlogo verpackt Sie lassen sich als Goodie Bags an ausgewählte Gäste verschenken Am En de einer Besucherführung freuen sich die Teilnehmer über die enthaltenen Kleinigkei ten Außerdem werden sie die Tasche wahr scheinlich den ganzen Tag gut sichtbar auf der Messe tragen Eventuell liegt bereits eine Kostprobe der Aussteller Produkte bei Oder es gibt thematisch passende Geschenke durch die der Aussteller auch nach der Mes se in guter Erinnerung bleibt Feedback Nach einer Messebeteiligung sind die Erfah rungen frisch und alle Teilnehmer noch im Flow Das ist der perfekte Zeitpunkt um bereits das nächste anstehende Event zu pla nen Spätestens eine Woche nach der Messe heißt es ein Feedback Meeting oder eine Te lefonkonferenz zu organisieren um sich aus zutauschen Was lief gut Was muss beim nächsten Mal besser werden Wie war das Medien Feedback Welche Gäste waren vor Ort Wie lief es mit der Technik Hier sollten alle Stimmen gehört werden um ein mög lichst breites Bild zu erhalten und alle Erfah rungen mitzunehmen so wird die nächste Messe garantiert zum Erfolg N ew products and a well conceived stand design are not the only drivers for a successful presence Many oth er factors are also important but trade fair planners often lose sight of them Positioning Trade fairs are like construction projects The right location is crucial Exhibitors should where possible also factor neighbouring stands aisles F B and the location of wash rooms into the planning of their trade fair presence Ideally the stand should be clearly visible on the main route of the visitor flow and stand personnel able to refresh them selves from time to time without having to walk long distances Long distance effect How the stand looks from a distance is a ma jor factor Illuminated eye catchers arouse cu riosity Do visitors instantly notice the stand when entering the exhibition hall Plus If you are expecting a visitor to a more remote ly located stand you should arrange a meet ing point at one of the entrances Ideally the host will accompany guests to the stand himself This is also a good opportunity for a few introductory words Meetings Even if it means a bit of organisational effort Daily meetings with the entire stand team before the start of the trade fair are essential Together with the team exhibitors can re hearse tours of the stand just as they would make them with visitors On the other days of the event one should discuss in the morn ings what guests are expected on that day whether there are any technical problems or what products are the focus of attention After a day at the fair one can hold another meeting to take stock again One can give praise for successful achievements or identi fy weak points Uniform look The corporate design should also be retained at the trade fair This applies not only to the stand design but also to the employees A uniform dress code ensures that contacts are instantly recognisable and strengthens the team spirit of the stand crew In practice this means asking all colleagues to wear trousers and shirts or blouses in uniform colours Even better Shirts printed with the company logo and highly visible name tags will con tribute to a good overall impression Comprehensibility Big fairs are noisy Be it non stop promotion al videos flashing on the screens music blar ing from loudspeakers or presenters with am plified microphones explaining their prod ucts conditions can soon get uncomfortable for neighbouring stands An audio system for visitor guidance is a sensible alternative to 54 TradeFairs Internation al 1 2020 TFI KNOW HOW How can exhibitors stand out at trade fairs Expertin Amelie Raisch Event International Communications Manager Beyerdynamic Heilbronn Kontakt audiosystems beyerdynamic de Beleuchtete Eyecatcher machen neugierig Illuminated eye catchers arouse curiousity Ph ot o b ey er dy na m ic

Vorschau TFI Trade-Fairs-International 01/2020 Seite 54
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