Z wei Marken getrennt und doch in er kennbarer Einheit So erlebten die Be sucher Rolls Royce und MTU Frie drichshafen auf der SMM Hamburg 2018 der Weltleitmesse der maritimen Wirt schaft Das Marken Duo steht für einen füh renden Hersteller von Schiffsantriebsmotoren und systemen In zwei optisch unterscheid bare Bereiche trennte sich der 380 Quadrat meter große Messestand Dabei gelang es dem Messebaudienstleister Bluepool aus Leinfelden Echterdingen mit klaren Linien den Fokus gezielt auf beide Marken zu set zen Bereichsübergreifend hingen Medien In stallationen von der Decke herab Große LED Monitore zeigten Exponate und Anwen dungen die sich in ihrer vollen Größe kaum in einer Halle ausstellen lassen Mit den In stallationen bildete unser Standbau ein we sentliches Merkmal des Ausstellers ab Den Einsatz innovativster Digitaltechnologie bei Schiffsantrieben wie Bluepool Geschäfts führer Frank Dieter Keinath erläutert Ergänzend zu einem ausgestellten Schiffsmotor erhielten die Besucher Einblicke in dessen Funktionsweise über eine Aug 60 TradeFairs Internation al 1 2019 N E W S Sustainability in exhibition logistics When you think about sustainability in terms of exhibition logistics one word comes to mind Green Logistics Sustainability is applied to ensure that oper ations do not negatively impact the environ ment Achieving sustainability revolves around reducing not eliminating the causes of environmental problems In the trans portation industry a sustainable solution fo cuses on improving individual operations and movements to increase the efficiency of transportation Ultimately this means that from the start the principle of sustainability should be inte grated into the strategic planning of exhibi tions in order to make business sense and to position the exhibition logistics professional as a responsible and trusted partner The IELA association believes that more busi nesses will have to take a long term strategic view on sustainability and build it into the key value creation This will drive growth and balance the environmental impact of all ex hibition related activities It goes without saying that the importance of achieving so cial enhancement for stakeholders will be aligned alongside financial objectives During our 2019 IELA Winter Seminar we hosted a campfire to address and advance on the subject of sustainability with young professionals of the industry Positive feed back and practical suggestions were ex changed on how IELA Members can adapt their behaviour in exhibition logistics in or der to leverage new conduct patterns meth ods and technologies Creating value is the key message IELA is committed to creating transparency in the exhibition supply chain and increase its members awareness of sustainability IELA invites all stakeholders in the industry to participate if they are facing sustainable challenges in reference to logistics We are looking forward to working together to de velop best practices and solutions for the en tire exhibition value chain This core topic will be discussed at length at IELA s new flagship event IELA Connect Fur thermore there will be a presentation of the IELA Sustainability Guidelines on October 14th 2019 in Marrakech For further information please contact the IELA Team Elizabeth iela org or visit our website at www iela org PRAXIS MESSEBAU DESIGN Unter einem Dach vereint Mehrere Aussteller unter einem einheitlichen Konzept darzu stellen ist eine Herausforderung für Messedesigner Mitunter gestalten sie sogar eine komplette Veranstaltung Bluepool gelang es den Fokus gezielt auf beide Marken Rolls Royce und MTU Friedrichshafen zu setzen Bluepool succeeded in putting both brands into the spotlight Rolls Royce and MTU Friedrichshafen Ph ot o B lu ep oo l

Vorschau TFI Trade-Fairs-International 01/2019 Seite 60
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