Events eine der Handlungsempfehlungen für Eventveranstalter Gleichklang herrscht dage gen beim Thema Updates jeweils mehr als die Hälfte aller Veranstalter und Teilneh mer sehen einen großen Vorteil der digitalen Eventvermarktung im verbesserten Informa tionsfluss untereinander Diesen Fluss wür den die Teilnehmer 62 Prozent auch gerne über Social Media Gruppen verstärkt pflegen Allerdings haben viele Veranstaltungsma cher das schlummernde virale Potenzial bei der Vermarktung scheinbar bislang noch nicht erkannt mit gerade einmal 13 Prozent nutzt nur ein geringer Teil diese Option zur Kommunikation und zur Teilnehmerbindung Die Veranstalter sind mit einer Vielzahl von Aktivitäten wie dem E Mail Marketing auf dem richtigen Weg fasst Cai Nicolas Ziegler zusammen Sie haben jedoch noch längst nicht alle Möglichkeiten innovativer Marke tingmaßnahmen ausgeschöpft allen voran virale Kanäle den Einsatz von Influencern und das Content Marketing www xing events com PB T he aim of the study was to find out what measures organisers take to pro mote their events and what tools they favour It also examined how event participants search for find and choose suit able events Based on the results event or ganisers are advised to adopt practical easi ly taken steps to make effective use digital technology In this way they will be able to further improve their marketing 1 630 trade fair conference and event organisers and 2 621 participants took part in Xing Events online survey 86 percent of the organisers and a very high 94 percent of the participants completed the whole survey The value of using digital technology in event marketing is undisputed over two thirds of the organisers said using it had en abled them to achieve their objectives As many as 84 percent claimed they had got more participants this way and 72 percent said it had increased awareness of their events 64 percent of the organisers said that these results made them want to use digital 30 FOCUS TradeFairs Internation al 4 2017 MICE EVENTS How are events promoted Xing Events has just published a new study a broad based survey of domestic and international event organisers and participants Virales Marketing wird zukünftig ein unerläss licher Baustein für einen optimalen Marketingmix sein betont Cai Nicolas Ziegler In future viral marketing will be an indispensable building block for the perfect marketing mix points out Cai Nicolas Ziegler Ph ot o X in g Ev en ts

Vorschau TFI Trade-Fairs-International 04/2017 Seite 30
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